Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: tijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roy

27 Augustus 2010 | Canada, Vancouver

Vancouver,
Twee hele mooie dagen in Vancouver doorgebracht. Vancouver is een Canadese stad maar je zou je in een Aziatische stad wanen. Meer dan de helft is volgens onze waarneming van Chinese (Hong Kong), Koreaanse en Japanse afkomst. En er zijn indianen, Indiërs, zwarten en Latino’s en zal ook nog wel een Eskimo rondlopen. Het aantal wacko’s, van die vrijgevochten types met een vlecht in de baard of een andere kunstuiting, viel nogal mee. Tattoos zijn hot, mooie exemplaren hebben we gezien. Een homo stad zoals San Francisco en Amsterdam is het niet, terwijl volgens de verhalen je over de potten zou vallen. Roy was nogal onder de indruk van de straatzwervers, junkies en gestoorden. Gedeald werd een paar 100 meter van een politiebureau. Kortom, we hebben mensen gekeken en het straatbeeld gesnoven. De skyline van Vancouver is prachtig: veel hoge gebouwen en een waterlijn en met bergen als achtergrond (jammer genoeg zonder sneeuw). In een paar prachtige authentieke stadsdelen (Gastown, Chinatown en Granville Island) geweest, hier is van bedrijfsterreinen het goede opgeknapt en de rest gesloopt. Veel te kort zijn we hier geweest, het blijft een rondreis. Op centrale plekken terrasje gepakt en gegeten. Met een dagkaart zijn we met de bus en waterbus de stad doorgegaan, want met die camper is het niet te doen om door een wereldstad te rijden. We zijn in het zeeaquarium geweest. Dus na de flora en fauna, nu van de onderwater flora en fauna genoten. Door een stad slenteren is zwaar vermoeiend. Toen Loes er letterlijk bij neer viel zijn we maar gestopt (nu is iedereen een keer op zijn muil gegaan). Na het eten liepen we trouwens weer in een koopgoot om souvenirs te verzamelen. Vanaf morgen rijden we richting Calgary.