Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu

Tofino

Door: tijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roy

23 Augustus 2010 | Canada, Tofino

Het weekend hebben wij besteed in Tofino en omgeving. Erg getroffen met het weer; zondag was pas de tiende zomerdag van Tofino en mooie sunsets. Hier zijn drie toppers: strand, regenwoud en de sealife tour. De kust is schitterend: lange, brede stranden in baaien en eilandjes voor de kust. Het strand is niet wit meer, omdat toeristen jaarlijks tonnen met schelpen hebben meegenomen. Bij eb was van alles te zien op de rotsen: zeesterren, zeeanemonen, koraal, in de mooiste kleuren. Door regenwoud gelopen, hier valt 4 meter regen per jaar. Mansdikke, honderden jaren cedars en hemlocksparren, oceanen va mos en varens zijn hier te zien. Sommige paden waren afgesloten wegens berengevaar. Op zondagochtend de zee opgeweest, naar de Broken Islands gevaren, een archipel van 100 eilandjes. Volop zeehonden en zeeleeuwen gezien, een paar zeearenden, een Humpback walvis en een orca gespot. Bij die orca een 0,5 uur gedobberd en die liet zich goed zien. Bijzonder was dat die in zijn uppie was. Zoals gebruikelijk keerde Dirk zijn maag om, bij het hoogtepunt nabij de orca; Dirk zal nooit zeebenen krijgen. Een paar foto’s (van Roy) is toegevoegd. We hebben twee dagen op een resort gestaan, nogal duur en krap. Bijna een koolmonoxide vergiftiging opgelopen, want er wordt behoorlijk gestookt en onze buurman is het grootste kind. De komende dagen gaan we de steden Victoria en Vancouver bezoeken.