Sechelt - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu Sechelt - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu

Sechelt

Door: tijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 Augustus 2010 | Canada, Clearwater

Wij zitten nu te genieten van een heerlijk warme avond onder het genot van een pilsje en de goede uitslag van Ajax. Wij zijn inmiddels aan de Sunshine Coast in Sechelt. Sunshine klopt en de Coast is prachtig (Venice of the North) met veel marine life (nog geen orka’s en walvissen gezien en het blijft bij die 2 kleine beertjes, die dooie beer en een paar hopen berenstront). Veel van gezien en lekker gezwommen. Gisteren was het wel anders. In het pikkedonker hebben we naar een campground moeten zoeken en uiteindelijk op onze voorkeur uitgekomen. Wat was het geval!!!.
Pech met de auto. Bij de diesel in nieuwe Ford auto’s moet een bepaalde vloeistof worden toegevoegd, die vloeistof zit in een reservoir waaruit het in de dieseltank druppelt. Als die vloeistof op raakt is, wordt de snelheid beperkt en op een gegeven moment staat ie stil. In de omgeving van Whistler werd de snelheid beperkt en zijn we naar een Ford dealer gegaan. Die dacht zelfs dat een verkeerde vloeistof was toegevoegd!!. Het camperbedrijf Fraserway gebeld en die vond het nodig dat de camper gewisseld moest worden. Afspraak gemaakt in de buurt van de ferry in Vancouver en daar van camper gewisseld. De hele zooi bij elkaar geharkt in vuilniszakken en tientallen keren heen weer lopen; of dat allemaal weer het vliegtuig in gaat vragen we ons af. Het gaf in ieder geval een hoop stress; reispapieren dachten we kwijt te zijn. Vervolgens konden we alleen nog maar een late ferry pakken en dus toen was het donker. Op de ferry nog even een pizza weggewerkt. Het zijn bij Fraserway ook een stelletje clumsy guys, en zo heb ik ook het gezegd. Vorige week hebben wij het komende probleem gemeld maar ik kon gewoon doorrijden. En verder hebben wij netjes afgetankt en komen zij met een camper aan die voor 70% gevuld is, dat was de druppel die de emmer liet overlopen. En Ford is nooit mijn favoriet geweest en dat wordt het nu zeker niet. Overigens is de nieuwe camper niet slechter, iets anders ingericht. Loes kan nu wel op het bed komen, zonder hulp.
Enfin, elke vakantie heeft wel een verhaal, zo ook die van ons. Het tweede verhaaltje is misschien wel dat Dirk voluit op de grond viel toen hij snoeihard in het pikkedonker tegen een bankje aanviel. Zijn reisgenoten genieten hier 2 dagen later nog van. Ze waren wel even stil, omdat ze dachten dat hij zijn poot had gebroken. Niks aan de hand hoor, hij loopt weer voorop.

• 19 Augustus 2010 - 12:45

Rob, Adri En Celeste:

Beste familie,

Door dat gevloek midden in de nacht zal je ook geen dieren meer aantreffen!
    Leuke avonturen om nog eens op terug te kijken en dan vrolijk erom te lachen.

goede reis verder in die Fod.

groetjes,
    Adri, Rob en Celeste