Rocky Mountains - Reisverslag uit Jasper, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Jasper, Canada van Roy Tijdeman - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Door: tijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 Augustus 2010 | Canada, Jasper

Vandaag sluiten we het eerste deel Rocky Mountains af en gaan richting Vancouver. We zitten nu nog in Jasper op een bankje naast een restaurant free internet te pikken.Het beeld van Canada klopt; met sneeuw en ijs bedekte bergen, uitgestrekte wouden en snel stromende rivieren. Hoogtepunt was Lake Louise. Een plaatje en zeker met de blauwe hemel die we die dag hadden. Een prachtige wandeling naar de Plain of Six Glaciers is zeker aan te raden. Het weer was de andere dagen wisselvallig. Bezoek aan Peyto Lake viel letterlijk in het water en dat schijnt ook fotogeniek te zijn. Liepen we daar in onze poncho in de ijskoude regen (2100 m). Columbia Icefield is ook een ongelooflijke inmense plek. Je waart je daar in een open mijn. De gletsjer hebben we dichtbij ervaren en ook aangeraakt. Hier wordt duidelijk hoe snel het ijs verdwijnt. Het schijnt dat in 100 jaar 40 tot 70% ijsvolume is gesmolten. Over nog eens 100 jaar heet de Icefield Parkway anders. En wie kwamen we tegen. Hans en Tessa uit Geleen. Die ene foto is nog niet gelukt. Het wildlife valt nog tegen. Twee beertjes hoog op een kale berg zaten niet goed voor de foto. En verder elanden. Wel bijzonder was een coyote.

• 15 Augustus 2010 - 10:33

Nouschka Tijdeman:

Die poncho's zijn dus toch nog wel handig? ;)
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!